پنجشنبه 30 آبان 1387

انقلاب های دورغین

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

در این شماره نیز قصد داریم؛ با چند تن از کسانی که ادعای مهدویت کرده اند، آشنا شویم:
ابن مقنّع : نقابدار خراسان، هشام بن حکیم که پدرش از مردم بلخ بود و چون مَقنعه ای از زربافت بر روی صورت منحوس خود می انداخت، وی را مَقنع می گفتند. از یک چشم نابینا بود و در تمام علوم غریبه از شعبده، طلسمات و ... مهارت کامل داشت. در سال 140 وزارت عبدالعیار، امیرِ خراسان را گرفت و بعد در مرو بساط پیامبری گسترد. داعیان او به اطراف رفته و او را تبلیغ می نمودند. آخرالامر خود را در تنور پر آتشی چنان سوزاند که اثری از وی نماند. پیروانش او را زنده می دانند و گویند به آسمان عروج و روزی ظهور می نماید.
محمد بن احمد سودانی: در سال 1299 دعوی ( ادعای ) مهدویت نمود و خدیو مصر او را به قتل رسانید. حالِ او در تواریخ مشهور است.
میرزای بلخی: از اکابر علمای بلخ بوده که در سال 890 دعوی مهدویت کرد و بعد از مدتی به قتل رسید. از آثار او دیوان شعر و کتابی در فضایل اهل بیت (علیه السلام) است .
حاکم بامرالله: که در سال 386 به خلافت رسید. او مانند دیوانگان بود و احکام عجیبی صادر می نمود. مثلاً مدتی مردم را امر کرد بر در و دیوار مسجد و خیابان ها به صحابه دشنام بنویسند، کفاشان را امر کرد که دیگر برای زنان کفش ندوزند و بالاخره در حرکت از مصر به وسیله ی چهار پایی مفقود شد و پس از مدتی لباس پاره ی خون آلود او را یافتند.پیروانش می گویند او به آسمان عروج کرده است. او در بدو امر دعوی مهدویت نمود و آخرالامر مدعی الوهیت ( خدایی ) گردید.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: « اگر از روزگار؛ به جز یک روز باقی نماند، همانا خداوند مردی از خاندان من بر می انگیزد تا جهان را پر از عدل و داد کند، چنانکه پر از ستم گردیده است.»


دوشنبه 20 آبان 1387

خواص آویشن

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

گیاهی است بوته مانند، از تیره ی نعناع و از نوع صعتر که به علت دارا بودن خواص درمانی مشابه، غالباً به جای آنها و یا مخلوط با آنها مورد استفاده درمانی قرار می گیرد. این گیاه دارای ساقه های متعدد نازک و سخت، با انشعابات زیاد می باشد، گلهای آن دارای دانه های مثلث شکل مجتمع و جامه گل آن سفید رنگ است. طبیعت آویشن گرم و خشک است و مواد موجود در آن مانند موادی است که در نعناع و صعتر وجود دارد، همچنین اسانسی به نام تیمول، از تقطیر سرشاخه های گل دارآن بدست می آید که یک ضد عفونی کننده نسبتاً قوی است. آویشن ضد نفخ معده و ضد تشنج است، اما باید توجه داشت که مصرف بیش از اندازه آن، مخصوصاً اسانس آن سرگیجه و ضعف قلب ایجاد نموده و برای مزاجهای گرم ضرر دارد و باید با شاه تره و کاسنی مصرف شود.


دوشنبه 20 آبان 1387

درسهایی از قرآن

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

قرآن می فرماید : ( واتقوالله و یعلمكم الله) از خداوند پروا كنید تا خداوند ، حقیقت را به شما بیاموزد.تقوی به معنای دوری از انواع بدی ها و زشتی هاست. آری ، افراد آلوده از درك بسیاری حقایق محرومند. كسی كه تعصب قوم، حزبی،
 نژادی و ... دارد، حق را آنگونه كه هست نمی فهمد، مثل كسی كه عینك سرخ گذاشته و همه چیز را سرخ می بیند و شلغم را لبو می پندارد و اگر عینك سبز بگذارد، كاه را علف می بیند. اگر آیینه ای را صیقل دهیم، عكس را درست نشان می دهد . آیینه دل نیز باید صیقلی باشد تا معارف را درك كند. دل های كینه دار مثل ظرف های آلوده است كه اگر آب تمیز هم در آن ریخته شود، آلوده می شود. گناه غباری است كه نمی گذارد انسان واقع بین باشد.

آیا هر مسلمانی، مؤمن است یا آنكه میان اسلام و ایمان تفاوت است؟
در قرآن یكجا می خوانیم كه مردم وارد دین می شوند: ( یدخلون فی دین الله افواجا) و در جای دیگر به كسانی كه شعار دینداری می دادند گفته می شود: هنوز ایمان وارد دلهای شما نشده است: ( و لما یدخل الایمان فی قلوبكم) یعنی دین باید وارد قلب مردم شود.  آری، دینداری مراحلی دارد:
 مرحله گرم شدن ، مرحله داغ شدن و مرحله پخته شدن، هر گرم و داغی سرد می شود ولی هیچ پخته ای خام نمی شود. ورود مردم در دین آسان است ؛ هر كس بگوید : ( اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله ) مسلمان است.
این مرحله گرم شدن است. اما بالاتر از گرم شدن داغ شدن است. اصحاب پیامبر با احساس و هیجان داغی به جبهه ها می رفتند و حاضر بودند در كنار پیامبر جان فشانی كنند . ولی قرآن به آنها می گوید اگر دین دارید، خمس غنائم جنگی را بدهید ( واعلمو انما غنمتم من شئ فان الله خمسه ولرسول ... ان كنتم امنتم بالله)آری كسانی كه شهادتین می گویند و حتی در جبهه ها در كنار پیامبر می جنگند، ممكن است در مسائل مالی آسیب پذیر باشند كه قرآن می فرماید: ( در كنار شهادتین و جبهه و نماز، حق خدا و رسول و فقرا را نیز  بپردازید. در این مرحله است كه ایمان وارد قلب می شود. قرآن فقط به گروه خاصی می فرماید : ( اولئك هم المؤمنون حقا ) مؤمنون واقعی گروه خاصی هستند؛ ولی نسبت به گروهی كه منافقانه اظهار ایمان دارند ، می فرماید : ( اینها مؤمن واقعی نیستند : ( ومن الناس من یقول آمنا بالله و بالیوم الاخر و ماهم بمؤمنین ) 


چهارشنبه 15 آبان 1387

حسینی وار جنگیدن یعنی ...

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

( 26 آبان، شهادت سردار شهید مهدی زین الدین)( افلاکی خاکی )
سال 1362 بود. کادری های لشکر را در پاسگاه زیده جمع کرده بود تا برایشان صحبت کند. حرف را به مقایسه بین بسیج و ارتش های خودمان با ارتش های دیگر کشورها کشاند، این گونه گفت:درسته که بچه های ما در اطاعت امر و ... با نظامیهای دیگر کشورها قابل مقایسه نیستند، ولی ما باید خودمان را با یاران جان بر کف  حضرت ابا عبدالله(علیه السلام) در ظهر عاشورا مقایسه کنیم.آنهایی که وقت نماز دور حضرت را گرفتند، تا نیزه های دشمن به آنها بخورد و حضرت آسیب نبیند.شهید زین الدین فرمانده سپاه قم گفت: ما باید حسین وار بجنگیم، حسین وار جنگیدن یعنی مقاومت تا آخرین لحظه، حسین وار جنگیدن یعنی دست از همه چیز کشیدن در زندگی، ای کاش جان ها داشتیم و در راه حضرت ابا عبدالله(علیه السلام) فدا می کردیم.


دوشنبه 13 آبان 1387

اولین شهید محراب

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

 شهید آیت الله محمد علی قاضی طباطبایی ( شهادت 10 آبان 1358 )
شهید آیت الله طباطبایی، در سال 1293ش در تبریز متولد شد. در سال 1316 هنگام قیام مردم تبریز به اتفاق پدرش، به خاطر مبارزه به تهران تبعید گردید و پس از چند ماه تبعید در تهران و ری به تبریز بازگشت. در سال 1318 جهت ادامه تحصیل علوم دینی به قم عزیمت کرد و در سال 1328 راهی نجف اشرف گردید و در این دو شهر از محضر علماء و بزرگان کسب فیض نمود.
شهید قاضی طباطبایی در سال 1341 با شروع نهضت اسلامی، به علت فعالیت علیه رژیم فاسد پهلوی، توسط مأموران دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل و سپس به شهرهای بافق، کرمان، زنجان و پس از آن به عراق تبعید شد، ولی پس از یک سال به ایران بازگشت و به هدایت مردم و روشنگری و تبلیغ اسلام پرداخت و تا پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزات خود و ارشاد مردم ادامه داد.


جمعه 10 آبان 1387

حرف دل

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

  حرف دل (هوشیاری در شناخت دشمن )
فرهنگ و تفکر بسیج حقیقتی است که درآن والاترین ارزش های انسانی رشد و تکامل یافته و مملو از شایستگی و بایستگی است. از طرفی حیات معقول و تکامل بخش انسان را فراهم آورده، پیشرو، هدفدار، اصیل و متأثراز اصول ثابت معقولی است که بر دریافت های عالی انسانی متکی است.
مقام معظم رهبری در تعریف زیبایی که از تفکر بسیجی ارائه کرده اند، معتقدند:
« تفکر بسیجی ترکیبی است از ایمان عمیق و تلاش خالصانه، هوشیاری در شناخت دشمن، گذشت و ایثار در برابر دوست، ایستادگی و مقاومت شجاعانه و خستگی ناپذیر {در برابر دشمن} و این است آن حقیقت والایی که امام بزرگوار ما به خاطرآن، بسیجی بودن را افتخار خود می دانست.»
همچنین معظم له در تعریف فرهنگ بسیجی می فرمایند:
« فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت است، فرهنگ شجاعت است، فرهنگ غیرت است، فرهنگ استقلال و آزادگی است. فرهنگ اسیرِ خواستهای حقیر نشدن است. خواست های زندگی برای همه مهم است، اما آنچه مهم تر است، آرمانهاست، ارزشهاست، هدف است، آنها را باید مقدم داشت.»
آری بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالی این ملت و برای کمال و به خوشبختی رساندن این مردم جمع شده اند.


پنجشنبه 9 آبان 1387

توسعه اقتصادی چیست ؟

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

بحث « توسعه ی اقتصادی » از قرن هفدهم و هجدهم میلادی در کشورهای اروپایی مطرح شد.روند صنعتی شدن و رشد فناوری در این کشورها با تصاحب بازار کشورهای ضعیفِ مستعمراتی همراه بود؛ در زمانی کوتاه، شکاف بین دو قطب پیشرفته و عقب مانده مطرح شد و دو گروه از کشورها در جهان شکل گرفتند: کشورهای « پیشرفته یا توسعه یافته » و کشورهای « عقب مانده یا توسعه نیافته ».
مفهوم « رشد اقتصادی » با « توسعه اقتصادی » متفاوت است. « رشد اقتصادی » مفهومی کمی است، در حالیکه « توسعه اقتصادی » مفهومی کیفی دارد.
منظور از « رشد اقتصادی » افزایش تولید ( کشور ) در سالی مشخص، در مقایسه با مقدارآن در سال پایه است.« توسعه ی اقتصادی » به نوعی از رشد گفته می شود که با افزایش ظرفیت های تولیدی، اعم از ظرفیت های فیزیکی ، انسانی و اجتماعی همراه باشد.
در توسعه ی اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل می شود؛ اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی تحول می یابند و نگرش ها تغییر می کنند و توان بهره برداری از منابع موجود به طور مستمر بالا می رود و نوآوری های جدید، پدید می آید. همچنین، ترکیب تولید و سهم نسبی نهاده ها نیز در فرآیند تولید تغییر می کند. توسعه در جامعه امری فراگیر است و تنها در بخشی از آن رخ نمی دهد. توسعه، سقف مشخصی ندارد و پدیده ای کیفی است که هیچ محدودیتی ندارد.
توسعه ی اقتصادی دو هدف اصلی دارد: 1) افزایش ثروت و رفاه مردم جامعه و ریشه کن کردن فقر، 2) ایجاد اشتغال.
این اهداف باید در راستای عدالت اجتماعی تحقق یابد. نگاه به توسعه ی اقتصادی در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه نیافته متفاوت است؛ در کشورهای توسعه یافته، هدف اصلی افزایش رفاه و امکانات مردم است، اما درکشورهای توسعه نیافته، بیشتر ریشه کنی فقر و افزایش عدالت اجتماعی در نظر است.در پایان شایان ذکر است که « درآمد سرانه »، « برابری قدرت خرید »،  « درآمد پایدار »، « شاخص های ترکیبی توسعه » و « توسعه ی انسانی » از شاخص های توسعه ی اقتصادی یا سطح توسعه یافتگی به شمار می رود.


پنجشنبه 9 آبان 1387

روانشناسی

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

ویژگیها و خصوصیات کودک در سن 2 تا 6 سالگی  (دوره ی کودکی اول )
در دوره ی کودکی اول، رشد زیستی ـ اجتماعی در جنبه های مختلف اتفاق می افتد. از جمله شکل قیافه و اندازه ی کودک تغییر زیادی می کند، به نحوی که مثلاً کودک 6 ساله نمی تواند عکس دوره ی قبل خود را تشخیص دهد.
مهمترین تغییرات رشدی ـ رشد جسمانی: در این دوره کودکان عموماً لاغر به نظر می آیند، زیرا قسمت پایین بدن آنها نسبت به قسمت بالایی آن رشد بیشتری پیدا می کند. در این دوره هر سال متوسط حدود 7 سانتیمتر به قد و 2 کیلوگرم به وزن کودک اضافه می شود، به طوریکه در 6 سالگی یک کودک متوسط 21 کیلوگرم وزن و 117 سانتیمتر قد دارد. رشد مغز با سرعت بیشتری نسبت به بخش های دیگر بدن ادامه پیدا می کند. در سن 5 سالگی وزن مغز به حدود 90 درصد زمان بزرگسالی خود می رسد.


یکشنبه 5 آبان 1387

حسین (ع) مظهر حرکت برای خدا بود

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

حسین (ع) مظهر حرکت برای خدا بود

اگر هیئتی قرار باشد رشد و ترقی و تعالی داشته باشد، حتماً برای آسیب زدایی نیاز به آسیب شناسی دارد.در ذیل چندی از آسیب های وارده بر هیئتهای مذهبی بررسی می گردد:
دوری از مساجد در هیئت اگر معارف و مطالبی که ارائه می شود، جهت گیری آنها به سمت
مساجد نباشد، به دین و پایه های دین لطمه خورده است. مساجد را نباید  تضعیف کرد. همچنان که آثار معنویی که خدا بر مسجد مترّتب کرده است، هیچ جا آن آثار را ندارد. چراکه به گفته ی امام(ره) مسجد مرکز سیاست اسلام است.
جای خالی عالم روحانی:
از آسیبهای هیئت مذهبی این است که هیئت مذهبی را از وجود یک شخصیت روحانی عالِم به معارف دین خالی کنیم. بُعد معرفتی منبر را که پیشینه ی این فعالیت از سمت روحانیون بوده ازهیئت خالی کنیم.
( دوری از تقوی):
حسین بن علی (علیه السلام) مظهر حرکت برای خدا بود. مظهر تقوی بود و باید آنچه را که در هیئت ها انجام می گیرد مظهر تقوی باشد و اسلام ما را توصیه کرده به تقوای الهی در کار عزاداری.رعایت نکردن وقت نماز، برهنه شدن در مجالسی که زنان درآن حضور دارند، با احترام ذکر نکردن اسماء متبرکه، آزار دادن مردم، چشم وهم چشمی های غلط، قمه زنی، به هم زدن وحدت شیعه و سنی، اینها همه از عنصرهای مقابل تقوای الهی هستند که متأسفانه در اکثرهیئت های مذهبی به کثرت دیده می شود.
تحریف:
رهبرمعظم انقلاب می فرمایند:عزیزان من! مؤمنینِ به حسین بن علی (علیه السلام) ، امروز حسین بن علی (علیه السلام)  می تواند دنیا را نجات بدهد، به شرط آن که چهره ی او را با تحریف مغشوش نکنند. نگذارید مفاهیم، کارهای تحریف آمیزوغلط، چشمها و دلها را از چهره ی مبارک و منوّر حضرت سید الشهدا(علیه السلام) منصرف کند.

    با تحریف بایستی مقابله کنید.


جمعه 3 آبان 1387

ترفند های جالب موبایل

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

4 مورد كه شما هرگز در مورد موبایل نشنیده اید
مواردی وجود دارد كه می توان در مواقع فوری خطرناك انجام داد .
موبایل شما می تواند یك نجات دهنده زندگی یا یك ابزار فوری برای نجات باشد.
مواردی را كه می توانیدبا موبایل انجام دهید را ببینید :
وضعیت فوق العاده
شماره تلفن وضعیت فوق العاده در تمام دنیا 112 است . اگر شما در یك مكان خارج از محدوده شبكه موبایل خود قرار داشته باشید، شماره 112 را بگیرید و موبایل در هرشبكه موجود جستجو می كند تا یك تماس وضعیت فوق العاده برای شما برقرار كند. و جالب اینكه این شماره حتی زمانیكه صفحه كلید قفل است نیز كار می كند.امتحان كنید.
آیا تا بحال كلید های خود را در ماشین جا گذاشته اید؟
آیا ماشین شما یك دستگاه ورود از راه دور بدون كلید دارد؟
این وسیله می تواند روزی مفید باشد. یك دلیل خوب برای داشتن یك موبایل :
اگر شما كلید های خود را در ماشین جا گذاشته باشید، به موبایل یك نفر در منزل از طریق موبایل خودتان تماس بگیرید. تلفن خود را در حدود یك متر از ماشین قرار دهید و از فرد مقابل در منزل بخواهید كه كلید قفل باز كن را فشار دهد ، و آنرا نزدیك موبایل خود قرار دهد. قفل ماشین شما باز خواهد شد. با این كار نیاز نیست كسی كلید ها را شخصاً بیاورد. فاصله هیچ تأثیری ندارد. شما می توانید كیلو مترها فاصله داشته باشید.
قدرت باطری مخفی شده
در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی كم است. برای فعال كردن كلید های # 3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه اندازی مجدد خواهد شد و موبایل 50% افزایش شارژ را در باطری نشاتن می دهد. این فضای اندوخته هنگامی كه موبایل خود را شارژ می كنید، خود به خود شارژ خواهد شد.(عمل فوق با تمامی گوشیها سازگار نمی باشد)
 چگونه یك موبایل دزدیده شده را غیر فعال كنیم؟
برای چك كردن شماره سریال موبایل خود، كلید های  # 06#*  یا  # 92702689#* را فشار دهید. یك كد دیجیتالی روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این شماره مختص دستگاه شما است. آن را یادداشت و در جای امن نگاه دارید. هنگامی كه موبایل شما دزدیده می شود شمامی توانید به پشتیبان شبكه خود تماس بگیرید و این كد را به آنها بدهید. سپس آنها قادر خواهند بود دستگاه شما را مسدود كنند. حتی اگر سیم كارت عوض شده باشد، تلفن شما كاملاً غیر قابل استفاده خواهد شد. اگر هر كسی از این عمل آگاه باشد ، دیگر دزدی موبایل 
 فایده نخواهد داشت.


پنجشنبه 2 آبان 1387

خواص شلغم

   نوشته شده توسط: حسین پورمحرر    

خواص شلغم آن‌قدر زیاد است كه می‌توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می‌دانستند این گیاه چقدر فایده دارد، تمام باغچه‌های خانه خود را شلغم می‌كاشتند و هر روز آن را   می‌خوردند. شلغم یكی از سبزی‌های بسیار قوی و مغذی است.
این گیاه حاوی 10درصد مواد قندی و سرشار از املاح مفیدی مانند كلسیم و منیزیم است و جزء مواد غذایی بسیار باارزش به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید كه شلغم در هوای سرد بسیار خوب رشدمی‌كند و شاید به همین علت است كه از این سبزی برای درمان بیماری‌هایی كه در فصل سرما زیاد است، استفاده می‌شود.
شلغم در درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی بسیار مؤثر است. حتما شما هم از خواص آن مطمئن‌اید و به همین خاطر هنگام تهیه آش و سوپ از آن استفاده می‌كنید؛ حتی بخور شلغم نیز برای بهبود عملكرد ریه‌ها بسیار مفید است.شلغم پخته بهترین دارو برای برونشیت است؛ به‌‌علاوه این سبزی سرفه را نیز تسكین می‌دهد. سعی كنید در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، حداقل چند بار در هفته شلغم بخورید زیرا شلغم پخته بهترین دارو است.این سبزی بدن را از آلودگی‌ها پاك كرده و مواد سمی را از آن خارج می‌كند. قرقره كردن آب شلغم نیز گلودرد شما را تسكین می‌بخشد.
 این گیاه مانند یك واكسن است كه بدن را در برابر سرماخوردگی مقاوم می‌كند. اما بسیاری از ما از شلغم فرار كرده و هر چقدر می‌خواهیم خودمان را راضی كنیم كه چند تكه از آن بخوریم، نمی‌توانیم؛ البته شاید بعد از خواندن این مطلب نظرتان به كلی عوض شود.


شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic